söndag, december 11, 2005

Supernannyn - bra eller dålig?

Jag kan inte bestämma mig för om jag gillar eller ogillar Jo Frost. Jo är supernannyn som gjort supersuccé med sina barnuppfostringsmetoder och den enda supernannyn som kan vara riktigt underhållande att se på. (Eller är det kanske sevärt för att det är brittisk produktion?)

Jag ska inte utge mig för att kunna någonting om barnuppfostran men ibland fungerar det ju jäkligt bra, som att mamma och pappa ska hålla ihop, kvalitetstid, konsekvens med mera och ibland undrar man vad hon håller på med. Det här med "naughty corner" och belöningsstegar exempelvis. Jag är inget fan av skamvrånstekniken, det måste finnas andra sätt.

Hur som helst så finns hon inte nu bara som tv-programutan nu även i boken Supernanny - En räddare i nöden av Jo Frost.

Och nu blir det final i Floorfiller!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jo, jag gillar nog Jo Frost faktiskt. Man ska väl kanske inte använda hennes metoder (naughty corner) etc utan urskiljning, men i de fall där det definitivt gått för långt tror jag det är en bra teknik. Hon är vettig.

5:07 em  
Blogger deltidsharmonisk said...

Varför har alltid de nannysarna i den svenska versionen samma typ av skjorta?

5:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser