tisdag, december 06, 2005

Journalist! Ja visst!

Jag har ju fuskat mig fram som journalist och redaktör några år nu men äntligen ska jag få papper på det. Jag har kommit in på Poppius Journalistskola och ska till slut få lära mig hur man gör på riktigt. Känns otroligt roligt, inspirerande och kul. Jag är taggad som få!

Jag ser också framför mig hur jag sitter i vårt inspirerande bibliotek med vårt fina nya stora skrivbord mot fönstret och jag tittar ut över trädgården, plommonträdet till höger, gatan och tågspåret lite längre bort och skriver artiklar, reportage och recensioner på löpande band!

5 Comments:

Blogger Jonas Morian said...

(Mitt förra kommentarförsök försvann - beklagar om detta blir en dubbelpostning.)

Grattis! Är det grundkursen i journalistik du ska läsa? Kan varmr rekommendera den, även om du redan har en hel del erfarenhet. Jag fick själv många nyttiga tips och bra coaching i mitt skrivande. Hälsa Christer Fälldin om du får honom som lärare. Han är toppen!

2:59 em  
Blogger Petra said...

Ja, precis! Det är grundkursen jag ska gå!

3:00 em  
Anonymous Anonym said...

Grattis, vad kul!

10:57 em  
Blogger Lindas trädgårdsblogg said...

Grattis Petra!

5:14 em  
Blogger Petra said...

Tack alla!

8:23 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser