tisdag, december 06, 2005

"Jag visste inte att det var så illa"

Det är undertiteln på Lars Einar Engströms bok En sexists bekännelser som jag läste ut precis innan flytten. Naivt? Ja, jag kan tycka att Engström känns naiv när han förfasar sig över hur illa det är med jämställdheten men är det verkligen så att många medelålders män verkligen har noll koll, ja, då är det kanske jag som naiv!

Jag citerar ändå Erik Ullerhag, riksdagsledamot för Folkpartiet, som kommenterar i slutet av boken: "Äntligen en medelålders man i näringslivet som på allvar engagerar sig i jämställdhetsarbetet. Det är inte en dag för tidigt."'

För oss som hängt med är det dock inga nyheter. Det ÄR så illa helt enkelt!
Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser