tisdag, oktober 18, 2005

Blogg blir bok (igen)

Mats Hårds blogg Konsten att förlora blir bok. Mats är sportjournalisten som skrivit anonymt i sin blogg sen i februari i år. Alla undrar vem han är för det ryktas att han jobbar på en stor tidning.

Både Adlibris och förlaget, Ordupplaget, marknadsför boken som den första bloggen som blir bok men jag vet bestämt att Supermamman Hillevi Wahl var först. Hennes blogg blev bok redan för över ett år sen.

Själv renskrev jag min dagbok på nätet redan 1999 men fick aldrig tummen ur och skickade in den även om jag snackade lite löst (efter femton öl sådär) med Periskop förlag...

Tänk om? Jag är faktiskt idag jäkligt glad att den där halvpubertala skiten aldrig trycktes! :-)

2 Comments:

Blogger Coola Morsan said...

Jag skrev en rätt omfattande dagbok när plötsligt Ulf Lundells Jack kom ut. Jag kom helt av mig. Tyckte han stal hela fältet, med en vriden syn på tiden som hade många andra dimensioner än grabbarnas. Kom helt av mig med skrivandet. Tyckte att han stal hela fältet. Vilket ju var fel. Han fick det.

6:45 em  
Blogger Petra said...

Man känner sig faktiskt lite snuvad! :)

2:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser