tisdag, oktober 11, 2005

Reload, dagbok på nätet, blogg, whatever...

Jag kan inte låta bli att kommentera och garva lite....nu ska Diagnos sluta skriva, Mamma mu har redan lagt av, Sigge funderar på att sluta och fler där till...Kom igen! Orkade ni bara ett par månader?

Been there - done that! Man tror att man har kommit på något nytt och spännande! Vi viker ut oss på nätet! Gör en stor grejj av det. Plötsligt slår verkligheten emot en och det är inte lika kul att upptäcka det när släktingar och vänner läser bloggen dagligen, man gör ett stort dramatiskt och påkostat avslut! Been there - done that! Jag är bara en gammal bitter före detta som är sur för att jag inte får någon uppmärksamhet för bloggen längre.

Jag har skrivit på nätet sen början av 1997. Idén fick jag av Nanok Bie som då hade startat Reload.org. Idén var att varje gång man reloadade/uppdaterade sidan skulle det finnas något nytt där.

I somras tog jag bort hela arkivet. Jag började om! Det känns inte riktigt lika fräsch längre att gamla romanser, gamla fyllor och gamla hångel ligger ute till allmänt beskådande längre. Jag är ju gift och har köpt hus! :)

Ändå tänker jag ge er några best of....


18/4 1997
Idag 'gate-crasha' vi en fest! Jag lärde mig uttrycket för några dagar sen, det betyder att man går på en fest fast man inte är bjuden! Vi åt massa god buffé-mat och blev jättemätta och drack öl och blev jättefnissiga och det kostade ingenting! Bra va! Tror att jag ska 'gate-crasha' fester lite oftare.

torsdag 25 september 1997 16.08
Stressat hela veckan och har inte hunnit skriva....Blev intervjuad av Metro igår och på måndag är vi med. :-) Svårt att förklara varför man skriver dagbok å journalisten lyckades få Reload-listan till en mailinglista ett par gånger men jag hoppas hon förstår att det inte är det till slut. Jag sa ifrån om korr....Sen var det Drrling-fest. Ganska trevligt. Träffade glada reloaders, Andreas, Peter, Daniel, Elin, Chris, Christian å Kicki....å jag:)

Tisdag 14 oktober 1997 21.17
Blev intervjuad av ztv idag. Med kameror och allt. Det gick väl ok. Det gick så snabbt. Jag tyckte inte hon hade börjat fråga förräns det var slut. Sen fick jag fejka att jag jobbade, fejka att jag skrev dagbok, gå omkring och se naturlig ut, diskutera nonsens med en arbetskamrat så det såg naturligt ut. Vi får väl se vad de får till av det där.

måndag 20 oktober 1997 19.42
Kom till slut fram ordentligt 05.15 på lördagsmorgonen till Tanja. Somnade sen som en stock och vaknade framåt eftermiddagen av att Gresse ringde och ville bjuda på middag. Alltid trevligt, så jag traskade till General street 55 och åt Thailändsk gryta på fastande mage. Anders var oxå där och han svettades floder. Själv är jag inte den svettiga typen men håret på armarna reste sig på mig. Bokstavligen. Det var väl en bra beskrivning på hur gott (och hur starkt) det var. Gresse själv var oberörd. - Det är bara grön curry...röd är värre. Sen repeterade vi in vårt bejublande nummer i Gresses vardagsrum. Teater Curry från Stockholm. Sen skulle vi ta taxi till föreställningen. Anders ringde och bad att vi skulle få en bil till General Street 55 om 20 minuter ungefär. - Då kan ni väl ringa då, sa taxi-telefonisten och slängde på luren.

16:e april 1998 00.15
Hur ska detta sluta? Vad skrev jag den 29 januari!N ej, jag vill nog inte vara med. Tycker det är lite jobbigt när mitt privatliv ska diskuteras på påskmiddagar med hela släkten. Det är nackdelen med detta.


26 FEBRUARI 1999 21.29
Gråtfärdig. Helt sänkt av 30 minuters Aktuellt. Först bilolyckan idag då 9 stycken dog. Varav 5 barn och 2 vuxna från Rambodalsskolan. En skola där jag arbetat i 3 år. Troligtvis är det inga gamla elever till mig. Om jag räknar ordentligt så har nog de yngsta jag hade i alla fall börjat högstadiet nu men världen är så liten. Jag blev alldeles iskall. Sen ska det nog bomba Belgrad i alla fall. Hängde inte med riktigt men för er som inte visste det så bor min farmor och farfar där. Och en hel glad släkt. Inga människor som jag vill att man slänger bomber på hur som helst.

9900401 - 21.18
Å nu kan jag väl göra det hemliga officiellt. För någon vecka sedan...det hemliga jag skrev om här. Jag blev tillfrågad om jag ville bli biträdande redaktionschef för Torget och.........tackade nej!

000411
I övermorgon är det exakt tre år sedan jag började skriva den här dagboken.Jag undrar vad det egentligen säger om mig som människa:- Att jag har ett överdrivet behov av att uttrycka mig?- Att jag har ett överdrivet behov av att synas?- ...av att göra kontroversiella saker?Jag funderar på att helt byta forum.


Vilket jag gjorde ett tag - men som en magnet drar nätet mig tillbaka igen! Halleluja!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Visst är det skrattretande med hur korta bloggliv det finns? Det kanske är för lätt att skaffa blogg? På vår tid i begynnelsen fick vi verkligen lägga ner möda och tid för att få ut det vi ville.

10:10 em  
Anonymous Anonym said...

Värsta dramatiska avskedet. Löjligt. Det är väl bara att lägga ner. Om man inte är operadiva...

4:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser