söndag, oktober 16, 2005

Döden är en schlager

Halvvägs in i Döden är en schlager så har jag svårt att få grepp om boken. Jag kommer inte karaktärerna in på livet. Det är en distans mellan dem och mig vilket gör att jag har svårt att sympatisera och känna med dem. Det är för många mord, för många människor, för mycket teknik och datorprogram för lösningar.

Trots det har jag svårt att släppa den för då och då glimrar det till med genialiska vändningar och tvister. Det utlovades i reklamen för boken att man skulle få en unik inblick i musikbranchen. Den inblicken har ännu inte dykt upp! Återkommer med slutgiltigt omdöme!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kan man verkligen läsa något av en som sjungit Plocka körsbär i min trädgård? >;-]

12:04 fm  
Blogger Hieronymus said...

Tappert försök. Jag gav upp snabbt... kämpa på!

12:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser