torsdag, oktober 13, 2005

Bokförlagen surar och ingen köper pjäser

21 gånger pengarna hade du fått om du hade satsat på Pinter på Ladbrokes och bokförlagen surar så mycket över valet att man ställer in festen.

Ingenting finns utgivet på svenska av Harold Pinter. Bokförlagen vill ha en bra författare som de kan sälja massor av och enligt experterna så köper vanligt folk inte pjäser! Va? Jag sneglar mot min egen bokhylla där jag har cirka tre hyllmeter dramatik av olika slag. Å andra sidan kanske jag inte är "vanligt folk" i just den frågan.

1 Comments:

Blogger Eva-L said...

Ja, jag undrade samma sak. Man läser ju Shakespeare, Strindberg, Shaw, Williams, Beckett (och min favoritpjäs Educating Rita går alldeles strålande att läsa). Jag tror det kommer att läsas en hel del Pinter.

6:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser