torsdag, mars 11, 2010

Har du sett en Letto?



Jag har det! Jag fick nyss klämma på En full bokhyllas letto som hon hade i väskan när vi träffades för ett jobbmöte nu på morgonen.

Eva på En full bokhylla har recenserat både Opus och Letto för Skånskan och fann brister med båda. Det jag slogs av främst var hur långsam Letton var. Kändes inte alls som ett alternativ till pappersbok. Det känns verkligen som man i panik tagit fram en läsplatta med minimalt antal funktioner för att inte stå utan nu när marknaden kommit igång.

Trots det sägs det att försäljningen av Letto varit en succé eftersom den är slutsåld. Hur många som fanns från början vet dock ingen mer än marknadsavdelningen på Bonnier och AdLibris. Jag ringde kundtjänst på AdLibris och försökte luska lite men de visste ingenting och sa att antalet sålda exemplar var hemligt även för dom. Varför kan man undra? Är det så att det bara fanns ett fåtal stycken?

Tvåhundra säger ett rykte på Twitter. Jocke Jardenberg genomför en liten undersökning i sin blogg. Har du sett en Letto? Har du en? Köpt? Svara i pollen du hittar här.


Etiketter:

1 Comments:

Blogger Anton Ymer (pseudo) said...

Jag satt hemma och valde och försökte lista ut vilken av Opus eller Letto jag skulle köpa och när jag väl bestämt mig var de slut.

Jag tycker att 1500.- är på gränsen för en så klent utrustad läsare. 2500.- eller mer finns inte ens på banan.

2:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser