torsdag, juli 02, 2009

Hypnotisören

25 mars fick Bonniers ett manus av en författare under pseudonym, Lars Kepler. Boken fångade förläggarnas intresse så pass att det beslutades att ge ut den rekordsnabbt. Redan nästa månad kommer boken. Sättning, layout, korr, tryck på fyra månader alltså. Boken heter Hypnotisören.

Sjuttio sidor översattes omedelbums till engelska och togs med till Londonmässan tre veckor efter att manuset kommit in och där såldes boken till över 20 länder.

Vem är denna Lars Kepler då? Det spekuleras i om det är Mankell som ligger bakom, eller till och med Stieg Larsson själv. Återigen tror man att Stieg Larssons död är icensatt.

Igår läste jag första kapitlet i boken och låt mig säga så här; jag blev hypnotiserad och fast efter första sidan. Det här kommer slå stort. Det här är framgångar i Stieg Larsson- eller kanske Dan Brown-klass.

Kom ihåg var ni läste det först.

Etiketter:

5 Comments:

Anonymous Anjo said...

Jag är så oerhört spänd på den här boken.

1:14 em  
Blogger jkl said...

Å, låter lockande! Men att Steigs död skulle vara iscensatt hävdar jag är ännu mer otroligt än att Elvis skulle leva.

2:09 em  
Blogger Bokbabbel said...

Låter verkligen spännande!!

3:51 em  
Anonymous a-lo said...

Jag läste det faktiskt i sydsvenskan först :-) Tidningen hade idag en lång artikel om spekulationer kring sensationen Kepler och andra pseudonymer.

Skulle klistrat in länken, men siten är nere just nu!

11:38 em  
Blogger Petra said...

Jag väntar på ett läs-ex av boken. Sen kommer rapport!

8:04 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser