fredag, juni 26, 2009

Tematrio-maraton: Sommarläsning

Här är ytterligare en tematrio. Börjar snart komma i fatt. Nu är temat sommarläsning och här är några av de böcker som ligger på läslistan i sommar.

Förutom att avsluta mitt Oates-projekt (som är att läsa de tre böckerna som Joyce Carol Oates själv säger att hon är mest nöjd med, Fallen, Blonde och Dödgrävarens dotter) så kommer jag under semestern i augusti bli mycket nöjd om jag hinner läsa Khaled Hosseinis båda bästsäljare Flyga drake och Tusen strålande solar. Båda böckerna har väntat sen förra sommaren och jag har undvikit att läsa om dem eller se filmen The Kite Runner som ligger hemma och väntar.

Jag ska också försöka läsa Bergting och Lapidus serieroman Gängkrig 145. Jag är inget jättefan av serieböcker men den här känns kul. Ser fram emot att få sträckläsa denna i en solstol senare i sommar. Avslutningsvis tror jag att det blir någon chic lit också. Kajsa Ingemarssons Bara vanlig vatten ligger bra till.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Christina said...

Din plan är exakt (!) densamma som min. Om man bortser från Lapidus Gängkrig. Den hoppar jag :)

9:27 em  
Blogger Petra said...

:)

8:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser