måndag, juli 06, 2009

Effektiv minisemester i Arvika

Arvikafestival. Barnet hos farmor och farfar. Stuga vid Glafsfjorden. Sovmorgon. Strålande sol. Bra musik.

Ja, ungefär så såg min helg ut. En hel del läsning blev det. Har läst ut både Bergting och Lapidus Gängkrig 145, En shopaholic i väntans tider och halva Dödgrävarens dotter.

När mina kära vänner ville kolla på obskyra synthband så bänkade jag mig på festivalens sommarcafé, åt piggelin och tok-läste. Jätteskönt med kvalitetstid.

Lite musik blev det i alla fall. Såg fantastiska framträdanden av Santigold, Thåström, Röyksopp, Anna Ternheim, Sirqus Alfon, Bob Hund och Depeche Mode.

4 Comments:

Blogger Jenny said...

Hej. Arvika var fint. Santigold är ny favvo, Thåström var hjärtskärande, Bob hund nostalgitripp och DM tyvärr en besvikelse. Men det är skönt att tankas full med musik. Allt gott. /Jenny

1:12 em  
Anonymous Emma said...

Vad tyckte du om Gängkrig 145? Den ligger nämligen på mitt nattduksbord och väntar. :)

10:46 em  
Blogger Petra said...

Jenny: Jo, DM var inte sådär vidare bra. Alla var ju så tokladdade.

Emma: Recension i bloggen nu!

8:04 fm  
Anonymous Emma said...

Tack för recension! Nu blev jag sugen på att börja läsa den!

10:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser