söndag, juni 22, 2008

Sjöjungfrun

Jag hörde både ris och ros om den senaste boken av Camilla Läckberg. Några sa att det var smörja. Några sa att det var hennes bästa bok. Själv är jag någonstans mittemellan.

Jag tycker hon blir bättre och bättre språkligt. Dialogerna känns mer naturliga. Den är också bland den läskigaste jag läst av henne. Mörk utav bara den.

Däremot så vet jag instinktivt vem mördaren är redan efter halva boken någonting. Jag bara vet det! Ofta har man en aning men så kommer det fram nya bevis och rätt vad det var så är det den person man minst anar som är den skyldiga. Sånt gillar jag. Så var det inte här.

Det tog ett tag innan hela historien knöts ihop och blev klar men vem som var mördaren listade jag ut på tok för tidigt, men så gillar jag persongalleriet och intrigen är som vanligt bra och på det hela taget en helt okej bok. Jag håller inte med om att det är hennes bästa men inte heller den sämsta. Mittemellan helt enkelt.

Etiketter: ,

1 Comments:

Blogger Bokbabbel said...

Precis, mittemellan!

7:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser