söndag, juni 15, 2008

Lästrio: Böcker som bara blir stående...

Ibland gör man ju en del felköp. Kläder som blir hängande i garderoben med prislappen kvar och böcker som bara blev stående i bokhyllan. Ofta vid reor tenderar man att göra de där felköpen men nånstans så tänkte man ju ändå att just den här boken skulle jag ju läsa...´

Vilka böcker har ni köpt men som bara blivit stående i bokhyllan olästa?

Här kommer mina svar.

1. En hel radda Val McDermid.
Köptes på bokmässan 2002 eller 2003 och står fortfarande helt olästa i bokhyllan. Det verkade ju som en bra idé då men uppenbarligen har jag inte haft något större intresse för dom.

2. Blonde av Joyce Carol Oates.
Alla talar så varmt om denna bok och jag har börjat en gång men kom bara ett par sidor sen blev den stående. Vet inte varför. Jag borde tycka om den, jag som gillar biografier. En vacker dag...

3. Susanne Bröggers Creme Fraische.
Den står också här och samlar damm men jag ska läsa den...en vacker dag.

I övrigt är jag ganska duktig på att rensa ut och ge bort böcker som aldrig blivit lästa. Annars skulle vi aldrig få plats här hemma!

Etiketter:

15 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nu har jag gjort Lästrion. Min första!

Men det har du visst redan sett såg jag nu. :)

11:28 em  
Blogger Martina said...

Äsch, jag blev inte först! Men jag har gjort den iallafall =).

12:14 fm  
Blogger Bokbabbel said...

Bra ämne, var så god och kolla in mina svar!

9:48 fm  
Anonymous Anonym said...

Kul trio denna veckan, och inte särskilt svårt heller.. Man samlar ju på sig en del som sedan blir stående.. I allafall jag!

4:41 em  
Anonymous Anonym said...

Då var man med igen! :D

http://fantasy03.blogg.se

5:01 em  
Blogger Hermia Says said...

Jag är inte så förtjust i biografier men älskade Blonde... Låt den inte bli stående! ;-)

5:30 em  
Blogger Lyrans Noblesser said...

Nu har jag också lyckats plocka fram lite dammiga böcker ur bokhyllan.

12:06 em  
Blogger jkl said...

Men Petra, Mc Dermind är en av mina absoluta favoriter när det kommer till riktigt grymma deckare! Inte låta bli att läsa, bara damma av och sätta gång!

1:09 em  
Blogger AnnCharlott said...

Nu har jag plockat ihop en trio med "glömda" böcker

5:00 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är med - känns jätteskönt!

http://inga-lina.bloggagratis.se/2008/06/17/782416-kopplar-av-med-en-lastrio/

6:18 em  
Anonymous Anonym said...

Det här tema gillade jag. :) Det svåra var nog att bara välja ut tre böcker ;)

http://bokmarkt.blogg.se/

6:58 em  
Anonymous Anonym said...

Japp, nu har jag också valt ut tre böcker som drabbats (tillfälligt hoppas jag) av detta öde.

6:35 em  
Anonymous Anonym said...

Här blev det svårt att välja bara tre. Det blev visst fler. :)

4:41 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är nybörjare i bloggvärlden, har precis börjat blogga, och deltar nu i lästrion för första gången!

3:03 em  
Blogger niffin said...

Är riktigt sen, men har äntligen fått ihop en trio hos Bokstollarna.

7:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser