söndag, april 06, 2008

Sommarsystrar

Det är inte helt lätt att välja ut en läst pocket och skicka iväg till någon. Man vill ju inte ta vad som helst utan något som är lite bra också. Så får det inte vara för bra, för de böckerna vill man ju spara.

Efter lite vånda och lite besvär blev det Sommarsystrar av Judy Blume. Den handlar om två flickor som i 12-årsåldern träffas varje sommarlov och en vänskap som växer sig livslång. De är olika som natt och dag men kompletterar samtidigt varandra. En varm och härlig bok och lite vemodig.

Tror det blir bra! Nu får vi se vad jag får tillbaka.

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Bookhousegirl said...

Jag är tveksam till pocketkedjor då jag helst väljer mina böcker själv men hade jag fått Sommarsystrar på posten hade jag blivit glad för den är ju så bra!

12:12 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag läste precis klart den någon dag sedan.. Jättebra faktist!

5:22 em  
Anonymous Anonym said...

Den ska jag läsa, tack för tipset!

8:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser