lördag, mars 22, 2008

För ett år sen...

För exakt ett år sedan, den 22 mars 2007, blev det ett plus på stickan och fjärilarna i magen började surra. Bland det första jag gjorde var att springa till bokhandeln och införskaffa ett ex av På smällen - från A till bäbis. Ann Söderlund och Hannah Rosander.

Boken var precis vad jag behövde. Två roliga tjejer som berättade allt, precis allt och utan omskrivningar och mässande om hur en graviditet funkar, kan funka och inte funkar. Humörsvängningar, frispel, matfrosseri, håglöshet, kräkningar, ont i alla kroppsdelar, sömnsvårigheter, upprymdhet, lycka, oro, ångest, you name it! Boken är indelad i olika kapitel med olika ämnen men har även ett "vad händer vecka för vecka"-kapitel. Det som är skönt är att den är så chosefri. Lite som att snacka med bästa polarna.

Och faktiskt, exakt sju månader efter vi plussat tittade Nike ut den 22 oktober 2007. Sex veckor för tidigt var det och omtumlande men så fantastiskt härligt.


Fem månader idag.

Etiketter:

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilken söt tjej! :)

7:30 em  
Blogger Översättarhelena said...

Vilka ögon och vilka ögonfransar! Hon kommer ju att bli livsfarlig!

12:24 fm  
Anonymous Anonym said...

Vilken sötnos!

Är lite nyfiken bara, min son kom 6 veckor för tidigt men var tillväxthämmad. Var Nike normalstor för att vara 6v för tidigt och hur mycket vägde hon/hur lång var hon?

Min son vägde 1715 och var 42cm.

9:56 fm  
Blogger Petra said...

Ja, för att vara sex veckor tidig var hon nog normalstor.

Hon vägde 2245 och var 45 cm lång.

2:03 em  
Blogger Anna said...

Får jag träffa det där sötot på torsdag?

Jag får bara felmeddelande när jag ska svara dig och Maria på Facebook så jag gör så här istället... Jag kan i alla fall på torsdag och vi kan vara hemma hos mig om ni vill?!

Glad påsk!

3:27 em  
Blogger Bokbabbel said...

Jisses vad tiden går! Datum som säkert stannar i minnet förevigt!

9:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser