fredag, januari 11, 2008

Ny gerillamarknadsföring?

Det är lätt att känna sig bortglömd när man sitter i ammningsträsket och besökssiffrorna på bloggen sjunker eftersom jag inte hinner uppdatera lika ofta, men....det är jag ju inte alls! Jag fick också en bok inslaget i engelskt tidningspapper med medföljande karta med posten idag. Se bild hos Hans!

Boken släpps i slutet av januari och är skriven av engelskmannen Simon Kernick och kom på engelska redan 2002.

Bakom kampanjen för boken står företaget Gilda och Jenny som bara arbetar med att marknadsföra böcker på lite annorlunda vis. Bland annat marknadsförde de Fredrik Strages bok Fans genom att dela ut den som läs-exemplar på ett 60-tal caféer runt om i Sverige.

Vi får se om det här paketet följs upp med något mer, precis som i Amberville-kampanjen.

Appropå besökare...en trogen skara på mellan två och trehundra besökare har jag ändå kvar. Härligt!

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Jag läser dig men syns nog inte i statistiken eftersom jag bor i min RSS-läsare!

1:23 em  
Blogger Petra said...

Det har du rätt i! Den statistiken syns ju inte!

9:20 em  
Anonymous Anonym said...

Not to worry - vi vet att du har viktigare saker att göra och tittar in lite då och då för att hålla koll.

6:26 em  
Blogger Barnboksbloggen said...

Hej!

Du har fått ett You Make My Day Award av mig också! :-)

/Carola

http://bokmamman.blogspot.com/2008/01/you-make-my-day.html

6:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser