Ny gerillamarknadsföring?

Boken släpps i slutet av januari och är skriven av engelskmannen Simon Kernick och kom på engelska redan 2002.
Bakom kampanjen för boken står företaget Gilda och Jenny som bara arbetar med att marknadsföra böcker på lite annorlunda vis. Bland annat marknadsförde de Fredrik Strages bok Fans genom att dela ut den som läs-exemplar på ett 60-tal caféer runt om i Sverige.
Vi får se om det här paketet följs upp med något mer, precis som i Amberville-kampanjen.
Appropå besökare...en trogen skara på mellan två och trehundra besökare har jag ändå kvar. Härligt!
Etiketter: marknadsföring
4 Comments:
Jag läser dig men syns nog inte i statistiken eftersom jag bor i min RSS-läsare!
Det har du rätt i! Den statistiken syns ju inte!
Not to worry - vi vet att du har viktigare saker att göra och tittar in lite då och då för att hålla koll.
Hej!
Du har fått ett You Make My Day Award av mig också! :-)
/Carola
http://bokmamman.blogspot.com/2008/01/you-make-my-day.html
Skicka en kommentar
<< Home