fredag, juni 15, 2007

I höst 2007: Nya böcker del IV

Världens mest produktiva författare? Alexander McCall Smith? I sommar/höst kommer inte mindre än fem stycken nya böcker. Det är fortsättningen på Filosofiska söndagsskolan, Kärlek,. vänskap och choklad och så damernas detektivbyrå-fortsättningen Lycka och ett par blå skor.

Dessutom kommer Portugisiska oregelbundna verb, Ett slags tax och De små omständigheterna hus som alla tre handlar om professor Moritz-Maria von Igelfeld. Han är lång och lite uppblåst och är professor i filologi (språkvetenskap, kärleken till ord) i Regensburg. Verkar jättemysiga faktiskt men jag vet inte om jag pallar mer i hans stil!

Mats-Eric Nilsson har skrivit Den hemliga kocken - Det okända fusket med maten på din tallrik. Den går i samma stil som Eric Schlossers Snabbmatslandet och kikar lite djupare in i maten och vad den egentligen innehåller och hur den tillverkas. Vad innehåller våra olivoljor, hur skördas våra grönsaker? Vill man veta? Vill man ska man köpa boken som kommer i oktober.

Belinda Olsson är tillbaka med stjärnreportern Agata igen. Hennes son är född och Agata känner sig låst vid föräldraledigheten och längtar tillbaka till jobbet... Boken heter Otrogen på öppen gata och finns i butik i september.



Fortsättning följer...

Etiketter:

2 Comments:

Blogger Hans Persson said...

Jag har inte läst böckerna om damernas detektivbyrå så jag kan inte jämföra, men jag tyckte att Igelfeld-böckerna var lite småtrevliga sådär men ingenting att hoppa högt över.

8:57 fm  
Blogger Petra said...

Jag är så trött på Alexander McCall Smith faktiskt. Tar nog ett bra tag innan jag läser honom igen!

2:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser