torsdag, januari 11, 2007

Sommarkurser på Fridhem

Sommaren 2003 gick jag en kurs i deckarskrivande på Fridhems folkhögskola. Vi var en liten intim grupp som skrev så att blodet kokade i fingrarna. Där och då kom jag över skrivkrampen - det gick helt enkelt inte då dagarna var fulla av skrivövningar. På kvällarna drack vi vin, löste mordgåtor, läste, pratade, skrattade.

Som första uppgift fick vi att hålla tyst om vad vi jobbade med. En slags deckargåta att knäcka. Det blev sedan veckans stora samtalsämne. Hela tiden försökte vi få varandra att försäga sig men itne förräns sista dagen avslöjade vi oss och en del ögonbryn höjdes förvånat.

För sådär drygt tre och ett halvt tusen får man helpension och kurs på Fridhem i sommar och det finns en uppsjö av kurser att gå. Har flera vänner som varit där och alla är nöjda.

Se hela kursprogrammet här.

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilket bra tips! Jag satt just och dräglade lite över Ordfronts deckarskrivarkurs (med Ulla Trenter som lärare!), men det här var ju också värt att fundera på.

12:14 em  
Anonymous Anonym said...

Klart man blir sugen...

Idag fick jag boken (Nu vill jag sjunga dig milda sånger) jag vann i din tävling! Verkligen jätteroligt, tack så hemskt mycket! Ser fram emot att läsa den snart.

12:37 em  
Blogger Hieronymus said...

Åh, vore så kul att gå nån liknande kurs. Min psykologiska massmördarthriller verkar ha fastnat i utvecklingen...

8:43 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser