tisdag, januari 02, 2007

Sammanfattning av bokåret 2006

Antal lästa böcker: 54 (varav fyra stycken jag aldrig läste ut).

I kronologisk ordning:

Januari 2006
- Riktiga karlar av Sparkle Hayter
- Den ryske vännen av Kajsa Ingemarsson
- Att älska som en porrstjärna av Jenna Jameson
- Nog av Tomas Linnala

Februari 2006
- Jenny av Jonas Gardell
- Expert på att rodna av Katarina von Bredow
- Morden i Oxford av Guillermo Martínez
- Kalaharis skrivmaskinsskola för män av Alexander McCall Smith
- Mossvikenfruar av Emma Hamberg
- Konsten att förlora av Mats Hård
- Snälla flickor av Sparkle Hayter

Mars 2006
- Främmande fågel av Anna Jansson
- Simmar-Emma: Min kamp mot bulimin
- Packad av Koren Zailckas
- Morden i Buttle av Annika Bryn
- Kartor för vilsna älskare av Nadem Aslam
- Då gråter änglarna av Marianne

April 2006
- Det ska bli mig ett sant nöje att döda dig av Magdalena Graaf
- Kalla det vad fan du vill av Marjaneh Bakhtiari

Maj 2006
- 28 timmar på ett dygn av Allison Pearson
- Bokcirkeln av Elizabeth Noble
- Dumpa honom av Greg Behrendt och Liz Tuccillo
- Mitt vågräta liv av Chelsea Handlar
- Olycksfågeln av Camilla Läckberg

Juni 2006
- Babes in Beijing av Rachel Dewoskin
- Tankar från sängkanten av Marian Keyes
- Kajsas värld av Kajsa Ingemarsson
- Nobels testamente av Liza Marklund
- Ett tal till min systers bröllop av Linda Skugge
- Gåtornas palats av Dan Brown

Juli 2006
- Den nakna sanningen av Linda Rosing
- Gay Reality: The Team Guido Story
- Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson
- På andra sidan Venus av Elisabeth Andersson
- Förändringens vindar av Douglas Kennedy
- Gåtornas palats av Dan Brown

Augusti 2006
- Röd åklagare av Xiao Rundcrantz
- Jaktsäsong av Mats Strandberg
- Bergdorfblondiner av Plum Sykes
- The truth about diamonds av Nicole Richie
- I en klass för sig av Curtis Sittenfeld
- Men mest av allt vill jag hångla med nån av Linda Skugge

September 2006
- Stinas möten av Stina Dabrowski
- Martina-koden av Martina Haag
- Livets skafferi av Alexander McCall Smith

Oktober 2006
- Snabbmatslandet av Eric Schlosser
- Tokstressad av Tomas Danielsson
- Dotter önskas av Katerina Janouch
- Mina hemligheter av Sophie Kinsella
- Robbie av Magnus Sundholm

November 2006
- Röda vita rosen av Mariette Glodeck
- Smultron och svek: familjen kring La Stella av Eva Swedenmark och Annica Wennström
- Den sjätte natten av Annika Bryn

December 2006
- Är det någon där? av Marian Keyes
- I strövtåg med språket av Catharina Grünbaum
- Ett liv att dö för av Åsa Nilsonne

Tidigare år hittar ni här.

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

hjälp, vad många böcker, jag har kanske läst femton-tjugo bara... Jag spar din lista som inspiration!

7:54 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser