tisdag, januari 09, 2007

Gissa den falska... Nu med facit!

UPPDATERAD: Den nya "trenden" i bloggvärlden är att lista fem saker om sig själv men en ska vara falsk och så ska alla gissa. Det gjorde ni och här kommer facit:

SANT: Jag har tävlat i agility, handboll, biljard och reining.
Jo då, det har jag faktiskt. När jag var i 11-12-års åldern brukade jag och en kompis låna två hundar under förevändning att vi skulle gå på promenad. Ägarna tyckte säkert de var skönt med avlastning men visste var att vi gick på agilityskola med dem. På avslutningen var det tävling. Än i dag tror jag inte de vet att deras hundar var fullfjädrade agilityproffs.
Handboll tävlade jag i flera år i NAIS damlag bland annat. Biljard har jag både tävlat och tagit lektioner - bästa resultat - en tredjeplacering men allt detta är jättegamla meriter.
Mina senaste tävlingsframgångar har jag haft på hästryggen. Då företrädesvis i westerngrenen reining med allt från sista- till första-placeringar.

SANT: Jag har varit på omslagsflicka till ett magasin.
Det är sant. Tidningen hette Kapital och handlade om it-världen och kom ut någon gång runt 1998-1999 och min nuna prydde omslaget.

SANT: Jag har bevakat Oscarsgalan för tre olika mediabolag.
Den här är faktiskt också sann. Jag har bevakat Oscarsgalan fem gånger. Hemifrån Sverige såklart. Både när jag jobbade på Torget.se, Expressen.se och TV4.se klev jag upp mitt i natten och lade ut vinnarna, skrev reportage och gjort bildspecial med bilder från de internationella bildbankerna. Roigaste gången var då jag jobbade på TV4 och fick sitta med i kontrollrummet samtidigt som TV4 sände galan. Kontrollrummet hade alla kameravinklarna och under hela tiden som de visade från röda mattan satt en amerikan och ropade ut vilka alla kändisar var och i vilken kamera de råkade befinna sig för tillfället..

- Julia on number two, Julia on number two...
- Jennifer Lopez on three....I repeat Lopez on three...
- Morgan Freeman NOW on five....he's turning around...hang on...
- MY GOD, Julia is on TWO!
- Michael Douglas going up...now on number five
- OH! Catherine Zeta-Jones AND Renee Zellweger on six...now...

SANT: Jag har åkt USAs högsta bergochdalbana.
Det med. Den finns i öknen, vid statsgränsen mellan Californien och Nevada, påstår dom. Å andra sidan påstår alla berg-och-dalbanor i USA at de är världens högsta, längsta eller snabbaste! Det var så varmt så varmt när vi åkte och det fläktade ingenting när vi for nerför den höga backen. En märklig känsla.

FALSKT: Jag har sjungit in en hel CD-skiva som aldrig slog igenom.
Ja, det var falskt vilket de flesta också gissade på men jag har faktiskt spelat in två låtar i studio som finns på en cd-skiva. Det var inte falskt. Det blev helt okej men någon skivkarriär har aldrig varit aktuell.

Etiketter:

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du har faktiskt aldrig sjungit in nån skiva. Har jag bestämt mig för. La ut en likadan sak på min blog härom dagen - till min milda förtvivlan gissade de flesta rätt på raken, så jag avslöjade svaret redan dan därpå... Du kanske är mera svårknäckt???

11:10 fm  
Anonymous Anonym said...

jag tror också på skivan, det är det falska :)

11:33 fm  
Blogger hanna said...

Jag tror också på CD-skivan!

2:52 em  
Blogger Hieronymus said...

Mja, det står mellan CD-skivan och berg och dalbanan. För att sticka ut lite så säger jag den sistnämnda.

2:59 em  
Anonymous Anonym said...

CD-skivan såklart!

3:29 em  
Blogger Lotten Bergman said...

Jag vill också gissa på cd-skivan. Men det kan man ju inte i det här stimmet av sammalunda gissningar.

*google. google. reining? google.*

Jahapp, nr ett är falsk!

1:17 em  
Blogger Lotten Bergman said...

Förresten. Den där berg-och-dalbanan, är den placerad på Six Flags? I så fall har jag också åkt i den. En liten stund senare fastnade jag med foten i en papperskorg, men de två händelserna hade egentligen inget med varandra att göra.

1:22 em  
Anonymous Anonym said...

Oscarsgalan är falsk!

12:07 fm  
Blogger Petra said...

Lotten: Nä. Men jag har varit på Six Flags också! Alla berg-och-dalbanor i USA är världens högsta eller längsta eller snabbaste!

12:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser