torsdag, december 28, 2006

Amy är den nya Alanis

Bland julklapparna fick jag Amy Winehouse nya skiva Back to black. Jag älskade hennes första Frank som kom för tre år sedan och den är så sönderspelad som den kan bli. Efter bara två-tre genomlyssningar av Back to black får den tio poäng av tio möjliga.

Amy är den nya Alanis.

Med det menar jag att min husgud och musikaliska drottning Alanis Morissette är utdominerad av blott 23-åriga Amy Winehouse!

Om 90-talet tillhörde Alanis har Amy defenitivt fått mitt 2000-tal. Och appropå privat och personligt, här är en gammal recension av Alanis Morissettes Jagged Little Pill jag skrev för sex år sedan.

3 Comments:

Blogger Studiomannen said...

Stopp nu: Alanis? Det jag har hört av Amy Winehouse har varit jazz.

Och bra sådan också. För övrigt står Alanis Morissette högt i kurs hos mig.

Rekommenderar även alltför okända artister som Brandi Carlisle, Lisa Loeb, Michelle Branch (och även hennes nya band The Wreckers) och Jewel.

God fortsättning!

1:01 em  
Blogger Studiomannen said...

Carlile ska det vara.

Carlisle är en stad i England och efternamnet på Belinda.

1:02 em  
Blogger Petra said...

Amy är jazz, soul, hiphop men framförallt är det grymma texter - det delar hon med Alanis! :)

Jag rekommenderar också då. Emiliana Torrini till exempel!

9:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser