onsdag, november 29, 2006

Sparkle Hayter bloggar

Idag upptäckte jag att en av mina favoritförfattare, Sparkle Hayter, bloggar sen flera år tillbaka. Sparkle har skrivit de underbara böckerna om Robin Hudson som jag skrivit om förrut.

Robin jobbar som tv-journalist på ett program som kan liknas vid TV3:s Insider. Hon har en helt galen chef och tvingas hela tiden in i omöjliga uppdrag och ska lösa fall på de mest kontroversiella sätt som dolda kameror och wallraffning. De är superbra och jätteroliga och inte alls några tråkiga mossiga deckare utan man garvar hela tiden.

Det finns fem böcker skrivna och tre är översatta till svenska. Det är bland annat de här böckerna jag försöker ha som inspiration till mitt nano-projekt.

Bloggen heter Moons of Saturn och men Sparkle är även en flitig fotobloggare på Flickr.
Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser