tisdag, november 21, 2006

Robert Altman

Robert Altman har gått bort. Jag har gett femmor till två av hans filmer på Filmtipset. Både Short Cuts och Gosford Park är två av mina favoritfilmer. Även Pret-a-porter fick bra betyg av mig. Tråkigt. Turligt nog fick han sin Lifetime Achievement Oscar nu senast.

Appropå film. Nu när jag var sjuk såg jag Den vita massajen på film. Eller Die weisse Massai som originalets titel är. Den är nämligen på tyska. Filmen är inte ett dugg trogen boken faktiskt utan mest en romantisk ljuv saga. I boken blir man ju helt förvirrad av Corinne och tycker mest hon är en galen kvinna men i filmen framställs hon som ljuv och romantisk och Lketinga som världens bästa älskare. Not good at all. Ni behöver inte se filmen. Läs inte boken heller. Jag förstår inte själv varför jag envisas med att läsa och se allt hela tiden.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Man bör nog passa sig för jämföra filmatiseringen av en bok med den faktiska boken, då blir det alltid märkligt eftersom det aldrig finns en möjlighet för dem att vara identiska. Kul sida förresten...

3:18 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser