måndag, november 20, 2006

9 frågor från Bokhora

Johanna på Bokhora uppmanar alla boknördar att svara på följande frågor...

1. Vilka är de senaste tre böcker du läst ut?

Röda vita rosen av Mariette Glodeck, Smultron och svek: familjen kring La Stella av Eva Swedenmark och Annica Wennström och Den sjätte natten av Annika Bryn

2. Vilken bok var den allra första du läste?

Det kan jag inte minnas, men jag har ett tidigt minne från sjuårsåldern då jag gav mig på Lotta-böckerna för första gången och inte fattade något alls. Tyckte det var jättetråkigt. Några år senare försökte jag igen och då gick det bättre.

3. Har du en favoritbok som av någon anledning har betytt extra mycket för dig?

Massor! Jag kan omöjligt välja en. Med Medea, flera av Jonas Gardell, Unga kvinnor, Brick Lane, Allen Carrs Äntligen icke-rökare med flera, med flera.

4. Vilken är din favoritgenre?

Jag är en sucker för chic lit, tyvärr produceras det såna enorma mängder skit i den genrén så man får plöja en del uselt i jakten på det bra och så gillar jag deckare med kvinnor i huvudrollerna. Det är ju ingen hemlighet.

5. När är din favoritlästid? (ex. morgon, middag, på tåget osv)

På kvällen innan jag ska sova eller när man vaknar mitt i natten och inte kan sova. Och på semestern.

6. Har du någon favoritförfattare?

Åsa Nilsonne, Marian Keyes, Jonas Gardell, Stieg Larsson, Douglas Kennedy, Sparkle Hayter, Leena Lehtolainen m fl.

7. Vad läser du just nu?

Åsa Nilsonne - Ett liv att dö för.

8. Har du någon bok du längtar efter att läsa?

Ja. Jag längtar efter att känna att jag har tid och ork att ge mig på tegelstenarna Kungamordet av Hanne Vibeke Holst och Jung Chang och John Hallidays Mao: Den sanna historien. Kanske i jul.

9. Varför läser du böcker?

För att berika mig själv och mitt liv. Njuta, koppla av, lära mig saker, underhållas med mera med mera.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Dom ska jag svara på. Snart.

10:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser