måndag, november 27, 2006

Hur går det med boken?

Annika frågade snällt: Törs man fråga hur det går med boken...?

Ja, det får man absolut fråga! Det går inget vidare.

Jag skriver däremot för fullt på andra saker. Slutspurten på researchkursen närmar sig. Jag har skrivit ett kriminaljournalistikreportage på 6000 tecken och håller för fullt på med mitt slutarbete som ska innehålla 10 000 tecken och som handlar om modebloggar. För att gardera skriver jag även på ett parallellt slutarbete om Bokrondellen som jag tänker lämna in istället om det visar sig att modebloggarna inte håller eller blir så bra som jag tänkt mig.

Någon bok finns inte tid att skriva just nu, men planen är att gå med i Janowrimo efter nyåret och kanske få till ett avslut då. Vi får se.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej. När man googlar mitt namn kommer din sida upp. Enligt den är jag och Liza Marklund författare till en bok som heter "Det finns en särskild plats i helvetet..." Medförfattarens riktiga namn är Lotta Snickare. Med tanke på mitt framtida yrkesval vore jag tacksam om du kunde ändra de felaktiga uppgifterna. Om jag ska figurera på nätet så vill jag helst inte göra det genom att döma folk till att brinna i helvetet.
Mvh/Lotta - blivande präst

8:41 em  
Blogger Petra said...

Hej!
Ojdå! Fattar inte hur det kunde bli så fel. Konsekvent har jag varit också.

Jag ändrar på studs!
/petra

8:46 em  
Blogger Linda K said...

åhå vad handlar boken om?

7:09 em  
Anonymous Anonym said...

Å, vad synd. Jag som hade så många tips till dig om tjejmiddagar och leriga ponnymagar och annat... Din bok var definitivt roligare än min att tänka på där ett tag i vecka två. Hoppas du avlsutar den i januari istället, jag skulle gärna vilja läsa den! Och jag då. Jag skrev faktiskt klart min idag. Berättelsen alltså. Tyvärr har jag fortfarande typ 2 600 ord att skriva innan jag kommer upp i de förbaskade 50 000, så jag får väl slänga in nån lång och osammanhängande drömsekvens nånstans. Inre monologer om köttbullar har jag slut på nu.

11:17 em  
Anonymous Anonym said...

Det är bara att ta fatt igen då, Petra!

11:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser