måndag, juni 19, 2006

Ingen Kinsella-box

Häromveckan hurrade jag över att Damm Förlag tagit sitt förnuft till fånga för en riktig megautgivning av Sophie Kinsellas shopoholicböcker. Dock var det en uppmärksam läsare som var skarpsynt nog att se att boxen innehöll tio exemplar av samma bok, Mina hemligheter, och inte tio olika böcker som jag trodde.

Jag mailade förlaget och dubbelkollade och fick svar från en trevlig tjej på Damm som bekräftade att det var tio likadana böcker i en box och att den säljs till bokhandlar för att skapa lite extra marknadsföring för boken. Varför säljs den då på både Bokus och AdLibris då undrar jag. Mig veterligen är det knappast där som bokhandlarna gör sina inköp.

Nåväl. Hon berättade också att de har ett gäng Kinsella-romaner på gång på svenska under hösten och nästa vår. Damm har ändå gjort ett klipp måste jag säga som ger ut Kinsella-böckerna på svenska.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Såg att Waynes coffie just nu har en tävling där de tävlar ut shopoholicboken.

1:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser