söndag, februari 12, 2006

OS i 5-pack?

Jag sökte på skojj på AdLibris efter böcker om de olympiska spelen och fick träff på följande:

Räkna med olympiska spelen Nagano 1998 (5-pack),
Räkna med olympiska spelen, Salt Lake City 2002 (5-pack),
Räkna med olympiska spelen Aten 2004 (5-pack),
Räkna med olympiska spelen Montreal 1976 (5-pack),
Räkna med olympiska spelen Los Angeles 1984 (5-pack),
Räkna med olympiska spelen Sydney 2000 (5-pack).

Och så vidare...

Vad då 5-pack? Får man fem böcker till samma pris som en?

Annars är det lite mysigt med OS tycker jag. Man lägger sig i soffan, tittar tre minuter och är sen helt involverad i halfpipe-kvalet (kvalet!) eller 30 kilometer jaktstart. Man bara sugs in i sånt där som man aldrig intresserar sig för annars.

Förr om åren när jag hade en annan dygnsrytm och bodde själv gillade jag alltid perioderna när det var OS någonstans från andra sidan jordklotet och man kunde ha TV'n på hela nätterna som "riktigt sällskap". Det är alltid trevligare med direktsändning än halvtaskiga nattrepriser av gamla tv-serier.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tror att räkna med Olympiska spelen-böckerna är läroböcker i matte (eftersom bokförlaget är Bonnier utbildning) och då kan det ju vara bra med 5-pack eftersom det är många elever i en klass. :-)

9:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser