onsdag, januari 04, 2006

Blocket

Jag har inte läst något tidigare av Karin Wahlberg men hennes böcker passar mycket väl in i formen av vad jag borde gilla. Deckare, utspelar sig i Sverige, kvinnlig huvudperson.

Karin debuterade som 51-åring. Hon är läkare och gynekolog och alla hennes böcker utspelar sig i sjukhusmiljö. Hennes hjältinna heter Veronika Lundborg-Westman, är operationsläkare, medelålders och hennes dotter har precis flyttat hemifrån.

Vi fick tre (!) ex av hennes nya bok Blocket i julas. Ett förhandsex till mig, ett till min man och ett till mina svärföräldrar som glatt gav sitt till oss.

Man kan tro att boken har kopplingar till köp-och-sälj-sajten Blocket men så är det inte utan det är det stora universitetssjukhuset i Lund som kallas så.

Häromdagen intervjuades Karin Wahlberg i Aftonbladet och boken finns ute i handeln den 13:e januari.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har precis påbörjat Flickan med majblommorna. Jag gillar hennes deckare starkt.
/Lena

10:46 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser