måndag, januari 09, 2006

19 maj

Den 19 maj har Da vinci-koden biopremiär. Frågan är om Tom Hanks kan göra Robert Langdon rättvisa och om Audrey Tautou är rätt i rollen som Sophie. Ian McKellen ska spela Teabing. Jag hade helst sett några andra skådisar. Det var inte dom jag såg framför mig när jag läste boken.

Uppdaterat kl. 12:45: Frågan kom ju såklart och här är mitt svar. Jag såg typ Pierce Brosnan och Sandra Bullock framför mig i rollerna som Langdon och Sophie när jag läste. Som Teabing; en något yngre Mickey Rourke eller han som är professorn i Tillbaka till framtiden-filmerna. Ian McKellen skulle kunna spela Sophies pappa. Dessutom så tror jag den skulle passa som tv-serie, inte film!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tycker särskilt att Tom Hanks är ett konstigt val. Han känns lite för mycket som en snäll gubbe numera.
Jag hade gärna sett Ralph Fiennes i rollen.

12:28 em  
Blogger Jonas Morian said...

Intressant. Jag gjorde också en hypotetisk filmcasting i huvudet när jag läste boken, och med undantag för Tom Hanks så stämmer de flesta rätt bra in tycker jag. Vilka hade du, Petra, hellre sett i de ledande rollerna?

12:55 em  
Anonymous Anonym said...

Tom Hanks är så NOT DaVincikoden... Men - han motbevisar oss säkert, hoppas jag =)

1:52 em  
Blogger Petra said...

Jag såg typ Pierce Brosnan och Sandra Bullock framför mig i rollerna som Langdon och Sophie Som Teabing en yngre Mickey Rourke! :-)
Ian McKellen skulle kunna spela Sophies pappa!

2:44 em  
Anonymous Anonym said...

..............Ser att vi läser samma bok just nu.

2:51 em  
Blogger Petra said...

ab: Ja! Och bra är den också!

3:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser