torsdag, december 22, 2005

Tidig julklapp

En tidig julklapp låg i brevlådan när vi kom hem igår från Liber Distribution. Inget mindre än Jonas Gardells nya roman Jenny som inte landar på bokdiskarna förräns i maj nästa år och som nu ligger på mitt nattduksbord.

I boken återvänder Gardell till Sävbyholm och Juha och gänget från En komikers uppväxt och Ett ufo gör entré men i den här boken är det Jenny som får komma till tals. Jenny, som är Juhas granne och kompis som han lekte med i smyg. Det var ju lite skämmigt att leka med en tjej som dessutom är lite knäpp.

Ser jättemycket fram emot boken. Ska lägga undan allt annat jag läser och börjar på den genast! Ni andra får vänta till maj!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jenny, som hade weird föräldrar och var en kuf själv.. Fan vad spännande, måste jag se till att skaffa i mellandagarna.

Själv ska jag ägna mig åt "Påven Johanna" i jul.

God Jul och Gott nytt år!
Hälsa mannen din också.

1:18 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser