torsdag, december 15, 2005

Nytt från Guillou

Om terroristskräck med en kvinna i huvudrollen. Så kort kan Guillous nya projekt sammanfattas. Jag är ingen fan av Jan Guillous böcker. Jag har läst Ondskan men jobbiga poliser och 1600-tals riddare har jag inte orkat igenom.

Huvudpersonen heter Mona Al-Husseini och har förekommit tidigare i Guillous böcker, sägs det. Boken heter Madam Terror och beräknas komma nångång vid försommaren nästa år. Det låter onekligen rätt spännande och något som jag kanske till och med kan gilla.

2 Comments:

Blogger Klimakteriehäxan said...

Ha! precis som jag! har också läst Ondskan, och sen några sidor i en Hamilton samt de första 40 ungefär i Arn-serien. Men inte pallat.
Fast den om hans karriärstart som journalist läste jag, den var rätt kul faktiskt.

8:15 em  
Blogger Hieronymus said...

Läste Tjuvarnas marknad och den sög.. jag somnar bara jag ser Guillous namn :)

11:03 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser