torsdag, december 29, 2005

Stefan Holm

Hamnade framför dokumentären om Stefan Holm igår. Inte visste jag att det var besläktat att vara litterärt intresserad och höjdhoppare. Jojo. Det finns fler. Författaren PO Enquist är gammal höjdhoppare själv och gjorde små filosofiska betraktelser över Holms karriär i programmet.

Stefan själv är väldigt litterärt bevandrad, citerar Illiaden som rinnande vatten och har skrivit två böcker själv. Hans senaste sålde som smör i solsken i julhandeln enligt en väldigt intern källa.

På hans hemsida finns recensioner över alla böcker han läst sen 2002 och det är inte lite. Han berättade också att när han läser kan han inte stanna vid magiska sidnummer som 223 eller 230 utan måste läsa vidare, minst över sidan 240!

Och själv fick jag pris vid i skolmästerskapen i höjdhopp när jag var sådär 13-14 och hoppade 130 centimeter. Sen tog min höjdhoppskarriär slut.

Nu tänker jag dock krypa upp i soffhörnet med en kopp kaffe och Olycksfågeln som nu ligger på bordet bredvid datorn. Senare ikväll blir det nog Narnia-film!
Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser