tisdag, december 27, 2005

Mellandagsrea och Sagan om ringen-triologin

Mellandags-rea för fullt på stan. Var över i Gamla stan en sväng och kikade in på Science Fiction-bokhandeln. Köpte där Sagan om ringen - Den stora filmguiden.

Igår såg vi klart triologin. Sammanlagt har vi nu plöjt ungefär tio timmar film på två kvällar. Rekommenderas! Det blir en helt annan förståelse för och djup i sagan än att se filmerna med ett års mellanrum. Det vill säga om man inte läst böckerna innan såklart.

Fingrade också på Sagan om ringen-Monopol. Där finns också RISK med Sagan om ringen-tema och Lord of the rings Trivial Pursuit.

Sagan om ringen-kväll någon?

2 Comments:

Blogger Hieronymus said...

Fyndade ett par böcker till min sambo idag, härligt. Kan inte avslöja vilka ifall hon läser här innan hon fått dem.. haha! Jag har själv sett RISK med Star Wars-tema, och det är jag sugen på. Men det ligger nåt i att man brde ta och kolla in alla Sagan om ringen igen. Hrmmmm... nu har jag lagt upp mina utmärkelser för året förresten!

1:51 em  
Anonymous Anonym said...

Vi passade också på att se om alla Sagan om ringen-filmerna under julen - de förlängda versionerna förstås :-) De vinner verkligen på att ses i ett sammanhang, och då helst också de förlängda versionerna där sammanhang och karaktärerers beteenden klarnar.

2:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser