lördag, december 31, 2005

Smakprovet...

Nu har jag läst de hundra sidorna jag fick av Läckbergs Olycksfågel och jag tror det motsvarar ungefär första tredjedelen av den färdiga boken eller kanske något mer! Ska inte avslöja någonting här även om det är svårt...
Det är en bra grundstory, som vanligt och avslutas med en rejäl cliffhanger. Väl planerat av förlaget . Nu längtar jag ju inte mindre efter boken.

Jag hann lära känna karaktärerna precis och greppa delar av plotten. Superirriterande att man inte fick veta vem HON var på slutet... Jaja, jag får hålla mig tills i juni då boken kommer på riktigt!

Camilla Läckberg är väldigt bra på att gradvis bygga upp spänningen och varva den med vardagsbestyr som bröllopsplanering, barnvaktsbekymmer och liknande!

Jag frågade henne i hennes blogg om det här är den "färdiga" första-delen eller är det en avskalad version och hon svarade att det kan bli vissa småändringar.

Här och där i manuset fanns små anteckningar inom parentes med vad jag antar är saker som författaren och förlaget måste kolla upp så det passar in tidsmässigt. Det kunde stå ungefär "hon var 13 i IP" eller "om det är sex veckor kvar till pingsthelgen". Jag hittade också ett korrfel på första sidan där man blandat ihop han och hon. Fick läsa om raden och stycket två gånger innan jag hajade att det måste vara fel.

Åsså tror jag att jag redan vet vem mördaren är! Det är ett bra betyg, för jag kommer bli bortkollrad 14 gånger innan jag läst ut boken om jag känner Läckberg rätt.
Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser