tisdag, november 29, 2005

Mästerverket Lasermannen

Jag gav Gellert Tamas bok Lasermannen en femma i betyg när jag läst den november 2003 och så skrev jag: "Rekommenderas verkligen". Det gäller fortfarande.

Det lutar också åt att jag verkligen rekommenderar tv-serien Lasermannen som går på SVT just nu. Än så länge har man bara visat ett avsnitt men jag blir så glad när jag ser SVT Dramas och Jarowskijs produktion för det är väldigt välgjort och professionellt.

Det känns äkta, det är tidstypiskt. Det är gamla skyltar, valaffisher, tidningar i original, autentiska tv-inslag, tidtypiska bilar, 90-talsfrisyrer och kläder, inredning, porslin och andra detaljer. Man har till och med ställt ut gamla telefonkiosker på gatorna. Det är välgjort och snyggt. Regissör är Mikael Marcimain och manusförfattare Ulf Ryberg. Hela serien bygger på Gellert Tamas bok.

Om ni inte hinner se så släpps den på dvd den 21 december. Läs boken så länge.
Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser