torsdag, november 24, 2005

Grillen är på väg!

Vi flyttar till hus om exakt en vecka. Det är en enda soppa med flytt av elen (vilket jäkla bolag hade vi nu då?), flytt av telefon (vilket jäkla bolag hade vi nu då?), säga upp parkering, adressändra, hämta fler flyttkartonger, boka flyttfirma, bestämma tid för avläsning av el, banken, posten, inte glömma cykeln i källaren, fixa en transponder till vägtullarna, dubbelkolla med städfirman, organisera påhälsning av familjen, åka till IKEA och bestämma sig för vilka kläder man vill ha på sig i sju dagar till, vilka böcker som ska läsas i sju dagar till och laga matlådor för sju dagar. Sist men inte minst packa.

Mitt i denna röra har min man köpt en grill på postorder som nu är på väg till oss och vi kommer att grilla samma dag vi flyttar in om jag känner honom rätt. Jag älskar honom otroligt mycket!

6 Comments:

Blogger Hieronymus said...

Låter onekligen som om ni har fullt upp. Minns min senaste flytt. Hemskt. Det är mycket positivt i att flytta, men själva flytten i sig är ju.. eh.. ja, ett virrvarr. Men en grill låter ju bra!

4:02 em  
Anonymous Anonym said...

det suger att flytta, men det är underbart när man är på plats i ett nytt hus... självklart ska ni grilla :)

4:12 em  
Blogger Lindas trädgårdsblogg said...

Nu tycker jag att du startar en husblogg vid sidan om den här om böcker, för jag är ENORMT nyfiken på vad det är ni flyttar till! Tell me more! :)

5:55 em  
Blogger Petra said...

Någon husblogg blir det nog inte men här har jag skrivit lite om husköpet:

http://enannansida.blogspot.com/2005/09/drmmen-om-biblioteket-blir-sann.html

:-D

9:03 fm  
Anonymous Anonym said...

Vi vill ha inredningsbilder från alla tänkbara vinklar – FÖRE och EFTER! (Eller i alla fall jag...)

Lycka till med flytten!

1:14 em  
Blogger Lindas trädgårdsblogg said...

Åh! Det hade jag missat! Och det ser helt fantastiskt fint ut! (av det lilla man kan se). Så himla roligt för er. Lycka till med flytten!

7:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser