lördag, november 26, 2005

Julklappar och kaos på stan!

Lönehelg och första advent. Totalt kaos. Hela Stockholm måste ha varit på stan samtidigt idag. Trotsade trängseln, bet ihop och har nu handlat klart ALLA julklappar! Måste bara köpa något litet till åt mamma, annars är jag helt klar. Inklusive födelsedagspresenter åt min kära man som fyller år på självaste julafton. Känner mig otroligt nöjd. Det första jag gjorde när jag kom hem var att stoppa alltihopa, i påsar och allt i en stor flyttkartong, stängde den och ställde den i högen bland dom andra. Hoppas vi hittar dom igen före jul.

Dagens ros går till Åhléns personal. Vart jag än handlade så var de lika glada och hjälpsamma. Trots hysteriska köer, trängsel och kaos så slog de in mina paket bakom disk utan att gnälla. En speciell ros går till den extra hjälpsamma damen på bokavdelningen som hjälpte mig hitta en bok som egentligen var helt slut!

Om man inte orkar trängas på stan kan man handla julklapparna på nätet. Böcker funkar ju utmärkt för nätinköp. Här är några tips:

  • Massor av julklappstips från Internetbokhandeln.

  • Pocketar (pockets, pocketar?) för 29:- hittar du här.

  • Jultips från 29:- hittar du här.

  • Hittar rätt klapp med klappomaten.

  • Fler julklappstips.

  • Tipslistor, t ex till 40-talisten, Da Vinci-fantasten eller feministen hittar du här.

  • Ugglans julkatalog hittar du som pdf på Ugglans hemsida.
  • Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

    Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser