måndag, november 21, 2005

Min kokbok


Börja med att steka ett par kilo köttfärs.


Skala, hacka och stek ett gäng med lök.


Dubbelkolla i Rutiga kokboken hur man gör bechamelsås.


Tärna massor med ost.


Rör hela tiden.


Varva köttfärs, lasagneplattor och ostsås.


225 grader i 35 minuter.


Ta hand om disken.


Av köttfärsen som blev över kan man göra chili con carne med ris.


Släng i en burk majs.


Och en skvätt chilisås.


Glöm inte kryddor.


Resultat: Två lasagner, en gryta chili con carne, en kastrull med ris.


Tv-dinner!

4 Comments:

Blogger hanna said...

GOTT! Jag kommer över! :)

9:52 em  
Blogger schmut said...

grillvanten stirrar på mig. han ser lätt besatt ut.

11:12 em  
Anonymous Anonym said...

Tack för den passningen. Nu blev jag skithungrig och det är mitt i natten :)

3:04 fm  
Blogger Brian said...

Härligt! :-D

3:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser