måndag, september 05, 2005

Ge mig mer Maria Kallio...

Jag undrar om inte Maria Kallio är på väg starkt uppåt på fem-i-topp-listan över deckarhjältinnor.

Snöjungfrun är riktigt bra och ändå har jag bara hunnit halvvägs. Jag gillar Maria Kallios attityd och hennes nyfikenhet som verkar spontan. Jag önskar att man översatt fler av Leena Lehtolainens tidiga böcker. Snöjungfrun, som kom 2002, är den första i serien som kom på svenska, men vad jag förstår finns det fler, tidigare böcker om henne som man inte brytt sig om att översätta. I boken hänvisas till tidigare lösta fall, tidigare konflikter och tidigare händelser.

Snälla Albert Bonniers förlag, sätt igång och översätt! Jag vill läsa. Här finns det pengar att tjäna...
Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser