söndag, februari 07, 2010

Barbro Lindgrens Vilda bebin

Igår var Nike och jag och såg på premiären av teaterföreställningen Mamman och den vilda bebin som sattes upp av dockteatern Tittut. Det var en fin och väldigt konstnärlig föreställning som ibland kändes lite kinesisk i sitt utrycksätt. Ni vet, de stora dockhuvudena med äppelkinder, plingplong-musik och överdrivna dansaktiga rörelser. Men det var stämningsfullt och häftigt men kanske lite snabb med tvära kast.

Störst av allt var nog att Barbro Lindgren själv var där och fick resa sig och få applåder efter föreställnignen. Då visar det sig att hon suttit precis bakom oss. Stort! Hade jag vetat hade jag köpt en bok på plats och knipit en autograf men efter när det var slut såg jag inte henne någonstans!

Jag har recenserat föreställningen lite mer utförligt på Kulturbloggen. Läs mer här.

Etiketter:

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser