måndag, januari 25, 2010

Utmärkelse

Från två håll, helt oberoende av varandra har jag fått en utmärkelse, "Kreativ Blogger". Jag vill egentligen inte vara petig, men "kreativ blogger"? Vad är det för språk? En slags svengelska. Borde det inte heta "Creative blogger" eller "Kreativ bloggare" om det ska vara korrekt? Strunt samma. Både Lyran och Fiktiviteter som delat ut utmärkelsen till mig ska ha stort tack! Jag blev jätteglad. Tack!

Så då ligger bollen hos mig. Som mottagare av utmärkelsen "kreativ blogger" ska jag tacka och länka tillbaka till utdelarna och det har jag gjort. Sen ska sju intressanta saker om mig själv och ge vidare priset till sju andra "kreativ blogger".

Here we go. Sju intressanta fakta om mig själv.

1. Jag är jättebra på att lära mig låttexter utantill. Jag skulle förmodligen vinna hela rasket om jag ställde upp i Singing Bee men det skulle aldrig falla mig in att göra det.
2. Jag älskar att klä ut mig och arrangera temafester. Älskar dessutom att klä ut mig i team med andra. Har både gått på fest som Barbie Armie, Superhjälte, Systrarna Graaf, The Bride i Kill Bill med mera.
3. Jag måste ha skinka och lök på min pizza. Annars är det inte pizza.
4. Jag talar engelska och svenska och ganska mycket serbokroatiska.
5. Jag samlar på marionettdockor.
6. Jag har jobbat som jordgubbsplockare, hotellstäderska, chefredaktör, teaterpedagog och journalist.
7. Jag älskar dokusåpor. Mest Robinson, Amazing Race och Top Chef. När vi var i New York åt vi i princip bara på Top Chef-relaterade restauranger!

Och så sju "kreativ blogger" som jag ger priset vidare till.

1. Lotten! För att höra bloggvärldens språkpolis kommentera utmärkelsens namn.
2. Vill ha! Vill ha! AnnMarie är svenska och inredningsbloggar från New England i USA. Mycket inspirerande.
3. Brysselpyssel! Kristin i Bryssel bloggar om allt fint hon syr och stickar.
4. Annika Bryn! Som bloggar så fint om sin mamma och engagerande om Michael Jackson, Haiti och sitt senaste bokprojekt.
5. Lindas trädgårdsblogg! För att hon med tvillingsöner på två år, en till på väg, ändå orkar sköta sin trädgård och blogga om det så att man blir grön av inspirationsavund.
6. Ketchupmamman! För hur orkar man vara så rolig hela tiden?
7. Att bygga ett litet hus! För det är så intressant och inspirerande att se hur man bygger ett helt hus bara sådär.

Varsågoda och tack igen Lyran och Fiktiviteter!

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har sett utmärkelsen på flera håll och jag tror att den är norsk från början. Därav "kreativ blogger".

Hanne

1:25 em  
Anonymous Helena said...

Ja man reagerar ju onekligen på det knöliga namnet litegrann ;) Kul att flera av dina utmärkelser gick till bloggar jag aldrig läst det är ju aldrig fel med nya, bra, bloggbekantskaper...

9:39 fm  
Blogger Lotten Bergman said...

Oj och förlåt samt tack -- såg detta nu!

Återkommer!

10:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser