måndag, november 09, 2009

Google Wave + bokcirkel?

Är det någon som vill köra en bokcirkel via Google Wave? Vi läser en bok och samrecenserar och diskuterar i wave?

Har du wave och vill vara med? Anmäl ditt intresse i kommentarerna och kom gärna med förslag på bok vi kan läsa så bjuder jag in till den gemensama waven. Jag har tyvärr inga invites till själva Google Wave att dela ut dock.
Kanske kan det vara ett sätt att lära sig lite mer om Google Wave också!

Uppdaterat 13 november: Nu är det stopp på nya medlemmar i bokcirkeln ett javascript:void(0)tag!

Etiketter:

26 Comments:

Anonymous Lotta said...

Låter kul! Jag är gärna med, även om jag inte har jättemycket tid till att läsa. Det blir mest på t-banan.

10:25 fm  
Anonymous Josefine said...

Jag är gärna med! Tyvärr är det alldeles för mycket måndagmorgon för att jag ska komma på ett enda bokförslag, men anmäler intresse i alla fall.

10:27 fm  
Blogger Petra said...

Kul!
Förlåt mina dåliga wave-kunskaper men hur får jag in er bland mina kontakter?

10:29 fm  
Anonymous Josefine said...

och adress: josefine.granding.larsson@googlewave.com

10:29 fm  
Blogger Petra said...

Glöm inte era wave-adresser. Jag har inte lyckats reda ut hur jag hittar er annars!

10:37 fm  
Blogger Mary X Jensen said...

Kul - jag är på...

mary.jensen@googlewave.com


Kolla in nere till vänster där står det något om att "add" people. Bara att skriva in namnet och klicka på add eller nåt. Du ser.

11:29 fm  
Anonymous Nattens bibliotek said...

Oh, jag VILL men har inget Google Wave konto. Återkommer om jag lyckas ordna ett!

11:47 fm  
Blogger Unknown said...

Jag är gärna med! sjumila(a)googlewave.com . Förslag på bok... vad sägs om AndreaMaria Schenkels "Mordbyn"?

12:07 em  
Blogger ljosefss said...

Det skulle vara ett spännande sätt att utforska både en bok och googlewave. Vad det gäller bok är jag öppen för alla förslag.

leif.josefsson@googlewave.com

5:11 em  
Blogger Anton Ymer (pseudo) said...

Lätt!

anton(nått)ymer(hos)googlewave(fjutt)com

7:07 em  
Blogger Hans Persson said...

Ja, kanske det.

pinkunicorn@googlewave.com

7:55 em  
Blogger hanna said...

Jag är på!
hkastaspågooglevågenpunktkom

8:06 em  
Blogger Levsa said...

Tja, kanske, beroende på vad det blir för bok.

levon.sa@googlewave.com

11:27 em  
Blogger Unknown said...

Vilket kul initiativ! Jag är gärna med om jag har tid. (Började precis läsa Liam Norbergs Insidag igår, kanske wavecirkelns första bok?)

jennymarieolsson@googlewave.com

9:46 fm  
Blogger ullemon said...

Ja jag är ju med :)
ullemon (a) .....

Hypnotisören är mitt förslag. Kanske ett bra alternativ till alla vampyrserier jag läser just nu :)

10:27 fm  
Blogger Jenny said...

Å, jag vill så hemskt gärna vara med. Ska ta och ragga upp en invite. :)

7:33 em  
Anonymous Nattens bibliotek said...

Nu har jag ordnat wavekonto och jag vill gärna vara med i bokcirkeln. Jag har siri.wikander@googlewave.com

8:48 fm  
Anonymous anna said...

Finns det plats för en till i bokcirkeln?

//Anna

annafsoderstrom@gmail.com

9:57 fm  
Anonymous Nattens bibliotek said...

@jenny. Prova att fråga på twitter eller facebook. Jag fick min inbjudan den vägen. /Siri

4:48 em  
Anonymous 6ft5 said...

Kul idé. Jag vill gärna vara med. atgorans [at] googlewave [dot] com

7:33 fm  
Blogger Lisa Enckell said...

Hej! Vad roligt, jag är gärna med!

lisaenckell (a) googlewave.com

Har tyvärr inget förslag på bok, dock...

12:08 em  
Anonymous Maria said...

Jag vill också vara med!
maria.hjerpe at googlewave.com

12:55 em  
Blogger Anna said...

Med! anna.toss at gogglewave.com
Förslag på böcker:
- Hungerspelen av Suzanne Collins (tät, spännande framtidsthriller)
- Vägen till Klockrike av Harry Martinsson (klassiker, filosofisk och vacker)
- Väninnan av Eva Franchell (politisk, samtida, intressant)
- En läkares samvete av Lars H Gustafsson (moral, etik, viktig!)
- Fria själar av Nina Björk (ska precis börja läsa)

1:11 em  
Blogger Béatrice Karjalainen said...

Hakar på beatrice.karjalainen@googlewave.com

Bok hmm har själv precis öppnat "Insekt" av Claire Castillon och andra som ligger på olästlistan (dvs liger hemma redan) är:
# Svinalängorna, Susanna Alakoski
# Efterskalv, Arne Dahl
# Solstorm, Åsa Larsson
# Agenten, John Grisham
# Digital Fortress, Dan Brown
# Änglar och Demoner, Dan Brown
# Cirkelns mitt, Dan Brown
# När ingen ser, Elizabeth George
# Stålsprånget, Per Wahlöö
# På det fjärde skall det ske, Kajsa Ingmarsson
#Skam , Karin Alvtegen
# I trygghetsnarkomanernas land, David Eberhard
# Konsten att hålla ihop,Malou von Sivers, Lennart Lindgren
# Ditt kompetenta barn: på väg mot nya värderingar för familjen, Jesper Juul
# Livet i familjen : om det viktiga samspelet, Jesper Juul
# Handbok i konsten att vara social, Nicolas Jacquemot
# Spelet : en inträngande analys av raggningsexperternas hemliga sällskap (rött omslag), Niel Strauss
# Dödliga hemligheter, Kathy Reich
# Dödligt allvar, Kathy Reich
# På måndag död, Kathy Reich
# Midvinterblod, Mons Kallentoft
# Flickan under gatan, Roslund & Hellström
# Italienska skor, Henning Mankell
# Den döende dandyn, Mari Ljungstedt
# Doktor Proktors pruttpulver, Jo Nesbø
# Doktor Proktors tidsbadkar
"Hundraåringen som klev ut genom ett fönster och försvann, Jonas Jonasson
# Välkommen till paradiset, Jenny Dielemans
# Delilah Complex, M.J. Rose
# Att lära sig själv att leva, Joan Didio
# Caedmon's Song, Peter Robinson
# Not Safe After Dark, Peter Robinsson
# Mig äger ingen av Åsa Lindeborg
# Med lätta bevis av Jacqueline Winspear
# Den bortglömda konsten att bevara en hemlighet, Eva Rice
# Där regnbågen slutar, Cecelia Ahern
# Babbeldrottningen, Meg Cabot
# Underbar och älskad av alla (och på jobbet går det också bra), Martina Haag
# Marknadskrafter, Richard Morgan
# Barnet på vinden, Yann Queffélec
# Triptyk, Karin Slaughter
# Framtiden är inte som förr, Lasse Berg, Marie Rådbo, Stig Henriksson, Maria Rankka, Linda Skugge och Anders Johnson

# Dödens kemi, Simon Becket
# Handel med döden, Simon Kernick
# Magdalena-morden, M.J. Rose
# Rupture, Simon Lelic
# Askungar, Kristina Ohlsson
# Roadside Crosses, Jeffrey Deaver
# Våta spår, Katerina Janouch
# Slumdog millionaire : vem vill bli miljardär?, Vikas Swarup
# Mr Tourette och jag, Pelle Sandstrak
# Pride and Justice and Zombies, Jane Austen och Seth Grahame-Smith
# Sense and Sensibility and Sea Monsters, Jane Austen och Ben H. Winters
# Omvänd, Göran Skytte
# Doktor Glas, Hjalmar Söderberg
# Fantomerna, Klas Östergren
# Sonat till Miriam, Linda Olsson
# Till dess din vrede upphör, Åsa Larsson

Något kanske passar någon?

1:26 em  
Blogger Jenny said...

@ Nattens bibliotek
Tusen tack för tipset, lyckades ragga upp en invite på Twitter. Det kan tydligen ta ett par dagar innan de kommer fram så jag håller tummarna för att jag hinner vara med. :)

11:40 em  
Blogger Jenny said...

Oj, det gick fort att fixa. :) Jag är hemskt gärna med i bokcirkeln om det finns plats.

jennymore78@googlewave.com

11:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser