fredag, november 06, 2009

Pang på-litteratur

Har börjat läsa Undersökningen nu. Det är bra. Pang på, rakt in i handlingen bara, men oj vad politiskt det är. Det var jag inte beredd på. Jag skulle inte säga att den är tungläst men den förtjänar en vaken hjärna vilket jag inte har när jag lägger mig för att läsa en kvart innan jag somnar.

Dessutom är boken inbunden och jättetung (och jättefin) så det funkar inte riktigt att läsa i sängen. Det kommer bli pendeltågslektyr här nästa vecka!

Istället läser jag Sanningen om IKEA som sänglektyr nu istället. Johan Stenebo jobbade tjugo år på IKEA innan han slutade. Nu berättar han allt om det i en relativt ny bok som också är väldigt pang på. Känns helt ocensurerat, dessutom lite mer lättsmält och underhållande.

Alla älskar vi väl IKEA? Det är roligt att läsa om det som händer bakom kulisserna och om mannen och myten Ingvar Kamprad.
Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser