tisdag, oktober 27, 2009

Katerina Janouch i topp på Adlibris


Hej Katerina!

Grattis till andra platsen på topplistan med boken Svenska kvinnors hemliga sexuella fantasier, direkt efter storsäljaren Dan Brown. Hur känns det att toppa listan efter Dan Brown?

Det känns magiskt, men jag blir inte nöjd förrän jag går om honom, haha. Nejdå, jag är nöjd som det är. Danne och jag, liksom.

Har du någon strategi för hur du ska lyckas ta dig förbi och i topp?
Om jag bara hade en sådan! Kanske får jag uppfinna en Janouch-kod och på så sätt peta ner honom från förstaplatsen.

Hur har du fått fram alla sexuella fantasier till din bok?
Jag skapade ett anonymt hotmailkonto som kvinnor kunde logga in på och mejla ifrån. Så kunde deras anonymitet garanteras. Sen har de skrivit massor.

Är det vanligt att fantisera om Dan Brown och sånt han skriver om? Religiösa sällskap? Hemliga koder?
Det är helt ovanligt, i alla fall om du tänker sexuella sammanhang. Däremot drömmer ju folk om att tjäna samma pengar som Brown. Men när det kommer till erotik är det annat som får kvinnor att gå igång, inte reiligiösa symboler. Det är mer hands on - snygga män, brutala män, vackra kvinnor.

Vad skriver du på just nu?
Jag skriver på del 3 i serien om Cecilia Lund, en bok vars titel hittills är hemlig. Den kommer ut 2010.

Tack! Den boken ser vi väldigt mycket fram emot! Kom igen nu. Köp Katerinas bok och peta ner Dan Brown från tronen.

Foto: Carlos Norlén

Etiketter: ,

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser