fredag, oktober 16, 2009

Vad är det med grisar och barnprogram?

Senaste trenden på SVT verkar vara animerade grisar. Av någon anledning tycker Nike det är helt ointressant. Pingviner (Pingu), katter (Kalle i Sysselstad), u-båtar (Tess och Ubbe), bilar (Rorri) och får (Fåret Shaun) går bra men när grisarna kommer fram tappar hon intresset.

Just nu på SVT går bland annat Piggley Winks äventyr som handlar om några grisar på en bondgård men den mest enerverande intro-melodi jag hört någonsin.

Sen har vi Olivia. I beskrivningen låter det toppen. Oliva är sex år och hittar på nya äventyr hela tiden. Jättebra då Nike älskar serien Lisa och Charlie och Lola, men när det visar sig att Olivia är en gris, då blir hon grinig och vill göra andra saker.

Slutligen Toot och Puddle. Två pojkar....ehum, jag menar grisar....som reser ut i världen. Borde vara jättekul men....nej. Ratat.

Vad är grejjen med alla dessa grisar?

Etiketter: ,

4 Comments:

Anonymous Johannes said...

Det är en antimuslimsk konspiration. Och din dotter(?) har helt rätt: grisar är inte kul.

2:38 em  
Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

11:20 fm  
Blogger Vixxtoria said...

Jag kan inte påstå att jag är så där speciellt förtjust i grisar jag heller, men vi har periodvis tittat ganska mycket på filmen Lilla grisen (eller heter den kanske Lilla grisen flyger?) härhemma. Min nu 2,5-åring har tyckt mycket om den sedan 1-årsåldern. Den finns på en liten samlingsdvd med "Knattefilmer", tillsammans med bland annat Den vilda bebin (bara det!) och en längre film som heter Flugsoppan, som också är en stoooooor favorit härhemma. Den handlar dock om grodor.

Personligen tycker jag dock att alla djurfilmer borde handla om katter.

1:27 em  
Anonymous Anonym said...

Sen har vi Pinky & Perky Show och Wibbly Pig! Men ja, Piggley Winks signaturmelodi är förfärlig... Googlade just "barnprogram + grisar" och fick upp detta inlägg med några år på nacken ;)

1:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser