onsdag, oktober 21, 2009

En bok om dagen...

...tänk om man kunde hålla tempot som Nina Sankovitch håller. Hon har bestämt sig för att läsa en bok om dagen i ett helt år. Bloggar om det gör hon här, på www.readallday.org.

Själv är jag glad om jag orkar hålla mig vaken så pass att jag hinner läsa en krönika om kvällen ur fantastiskt trevliga Ketchupmamman. Mer om den i ett annat inlägg och tillbaka till Nina Sankovitch. Hon har några regler för vilka böcker hon ska läsa under året. Det ska till exempel vara något hon inte tidigare läst och max en bok per författare. Dessutom bör de av tidskäl inte vara längre än trehundra sidor.

Hon har offrat sin trädgård och slutat läsa tidningen. Hon träffar heller inga vänner och äter bara mat som går snabbt att laga. Vilket liv? Jag är nog ganska nöjd ändå.

Läs en interjvu med Nina Sankovitch hos New York Times här.

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Pockethexan said...

Ja sämre jobb kan man ju tänka sig för det här måste ju ha blivit hennes heltidsjobb, annars tycker jag synd om hennes närmaste...

Kramis igen (se ditt tid. inlägg)
<;}

12:06 em  
Anonymous Anonym said...

When you confront the sale cheap fashion replica designer handbags,what’s the major point you will consider?The design,brand,price or quality.Fashion design is the first important point to the young girls and ladies when they choose a fashion designer handbags.


Cheap Handbags
Cheap Designer Handbags
Gucci Handbags
Cartier Handbags
Hermes Handbags
Louis Vuitton Handbags
Thomas Wylde Handbags
Designer Handbags

Discount handbags
Prada Handbags

11:17 fm  
Blogger Vixxtoria said...

Det får mig att fundera över varför man läser. För att få en lista med böcker man har läst, eller för att få en massa upplevelser som man kan komma ihåg och relatera till? Om man inte har som jobb att läsa böcker (för då klarar man 300 sidor om dagen), så verkar det lite... ja, dumt.

Jag hade ett en-bok-om-dagen-projekt på mellanstadiet, och höll ut ett par månader. Sen hade jag läst det mesta på vårt skolbibliotek, och något annat än ungdomsböcker var liksom inte realistiskt att läsa. Och när jag idag ser listan på de böcker jag läste under den tiden så minns jag i stort sett ingenting av innehållet.

1:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser