torsdag, augusti 13, 2009

Paret Ahndoril

Kul! Nu är det avslöjat. Det är Paret Alexander och Alexandra Ahndoril som låg bakom pseudonymen Lars Kepler. Aftonbladet listar tio bevis och sen bekräftar paret själva.

Jag har velat läsa något av Alexander Ahndoril länge. Både Regissören och Diplomaten är böcker som lockat. Hoppas på bra personporträtt och inte som i Hypnotisören där jag tyckte det föll ganska platt.

Undrar nu hur åsikterna kring Hypnotisören kommer att svänga. Ger det här boken mer credd? Kommer recensionerna förändras nu när man vet vilka som ligger bakom?

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Amoroso said...

Jag kan inte bry mig mindre än vid sådana här PR trick!

9:08 fm  
Blogger Magica de Hex said...

För egen del är jag inte alls intresserad av att läsa något av någon av dem. Jag har t ex bara hört negativa omdömen om Alexanders bok om Ingmar Bergman som enligt utsago var en massa påhitt som inte Bergman vederlagt. Mpnag av hans närståpende har tvärtom dementerat sanningshalten i vissa påståenden. Spekulativ rappakalja om man får tro vissa.

9:29 em  
Anonymous Anonym said...

Det är många som tycker mycket utan att ha läst något. Är inte det pinsamt? Ahndorils bok Regissören är en liten suggestiv pärla, en hyllning till Bergman, men inget fjäsk. Hypnotisören är nog den mest spännade bok jag läst. Min fru läste Alexandra Colhe Ahndrils bok om Heliga Birgitta och sa att den var helt fantastisk. Sluta skvallra - börja läs!

Janne

10:45 fm  
Anonymous Anonym said...

PR - att vilja var osynlig? Jan G är den enda myndigheten i Sverige där man kan ansöka om tillstånd och giltigt skäl för att använda pseudonym. Jag har läst Hypnotisören och den är läcker! Jan G vill bara stoppa vanliga läsare som jag från att upptäcka att Hypnotisören är så mycket mer spännande och välskriven än allt Jan G gjort och och ger ut på sitt eget förlag. Piratförlaget är ju det förlag som har den mest aggressiva marknadsföringen vi mött i detta land. Få glömmer de obehagliga planscherna på busshållsplatserna. Nej, Hypnotisören verkar få sina framgångar för att läsarna gillar den, pratar med varandra, diskuterar gåtorna och de spännande personerna.

10:46 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser