fredag, juli 31, 2009

Semesterläsning

Vad ska du göra på semestern då? Vara lite på landet, åka lite till Kroatien, förbereda lite för altanbygge. Och sen läsa.

Läsa. Läsa. Läsa. Men det är relativt tomt i hyllorna och i läshögen just nu. Har aldrig hänt. Svintunga, stora Marian Keyes En förtjusande man ligger och stirrar på mig på nattduksbordet och jag kommer liksom inte in i den. Har heller aldrig hänt med en Keyes förrut. Behövde nytt.



På väg till jobbet imorse stannade jag på Pocketshop och fyllde på i förråden. Det blev det här:

Johanna Hildebrandt - Älskade krig
David Bogerius - Bedårande barn av sin tid
Jodie Picoult - 19 minuter
Pontus Herin - I Djursholm och Tensta kindpussar vi varandra
Richard Yates - Revolutionary Road
Josefin Ekman - Rockabilly
Eva Franchell - Väninnan

Sen tidigare ligger Khaled Hosseini Tusende strålande solar och Flyga Drake och väntar. Har medveten sparat dem till årets semester faktiskt.

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Jossan said...

Rekommenderar Tusen strålande solar varmt! Den är underbar!

12:50 em  
Blogger Unknown said...

19 minuter är helt klart en av de bästa böcker jag läst.

3:00 em  
Blogger Petra said...

Vad kul! Då är det iaf två bra böcker jag har att se fram emot:)

7:17 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser