måndag, mars 23, 2009

Vecka 13 - kalendertankar

Måndag morgon. Slår upp kalendern och möts av ett kaos. Utsuddningar, överstrykningar, ändringar, kladd och klotter. Det blir man ju inte direkt glad över. Känner mig stressad över ostrukturen. Funderar starkt på att helt gå över till Google Calendar som jag kör parallellt. Det vore onekligen så mycket enklare. Särskilt om jag kan kolla den i mobilen.

Men, det sitter liksom i ryggmärgen med en kalender på papper. Dessutom har jag en oavbruten svit av Ordning&Reda-kalendrar sen 1997. Det är ett stort steg att bryta det.




Det blir ju ingen gladare över.

3 Comments:

Blogger AnnCharlott said...

Jag trodde jag var beroende av papperskalender [hade dock inte någon obruten svit] men det gick förvånansvärt lätt att vänja sig av med dem. Nu kör jag bara mobilen och datorn sedan några år tillbaka och det är riktigt befriande.

2:52 em  
Blogger Helena said...

Du kan inte tänka dig att gå över till blyerts? ;-) Eller prova med sån där korsordspenna som är som bläck fast den går att sudda ut ett tag? :-)

3:54 em  
Blogger Bokbabbel said...

Hoppsan, det var minsann lite klottigt! :) Stryk över med en sådan där "överstrykare", men håll dig till papperskalendrar röstar jag för! Ordning&Redas versioner är dessutom fina, är ledsen över att de inte längre säljs i Finland!

2:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser