onsdag, mars 18, 2009

Påskekrim och nya deckare i vår



Det närmar sig påsk och då är det självklara temat deckare. Vilka deckare ska ni läsa i påsk? Själv ligger Östermalmsmorden här på sängbordet och lockar! Min gamla sida om Kvinnliga deckare är sorgligt ouppdaterad. Kanske gör jag ett ryck. Om ni vill får ni gärna gå in och hjälpa mig komplettera där jag har missat böcker.

Är det ute med deckare? Har de senaste årens deckarfrossa resulterat i en backlash. Inte så många nya deckare är på g i vår.

Patricia Cornwall släpper De dödas bok (20 april) och Viveca Sten kommer med en uppföljare till debuten, I den innnersta kretsen (1 april). Patienten (2 april) är nytt från P D James och Snabbt byte (6 april) är Janet Evanovich nya bok om prisjägaren Stephanie Plum.
Thomas Bodströms uppföljare Idealisten kommer i maj och Anna Jansson kommer med en ny deckare om Maria Wern, Först när givaren är död, i juni.
Fler på gång? AdLibris verkar ha tagit bort deckare från sina avdelningar eller har det aldrig funnits där?

Etiketter:

2 Comments:

Blogger Paperback Lover said...

Mons Kallentoft skriver om Malin Fors!
Nya deckare i vår jag ser fram emot är Reginald Hills senaste Döden löser alla problem som kommer precis efter påsk (15 april), Tove Klackenberg släpper en ny, Dömd på förhand, den 17 april och Andrea Maria Schenkel som fick The Martin Beck Award ifjol för Mordbyn kommer med sin nya Fallet Kalteis den 13 maj!
Eftersom jag nästan bara läser pocket har jag också mycket där att se fram emot under påskhelgen.
Länge leve deckarna!

10:04 fm  
Blogger Hanna said...

Jag ska läsa massor i påsk men inte deckare.

Faktiskt så känner jag att det vore skönt om det var slut på deckarhysterin så att vi kunde få in lite andra böcker i bokhandeln. Internetshopping i all ära men det slår inte att vandra runt i en riktig butik och klämma o känna o verkligen frossa i böcker. Just nu är det mest bara deckare i pocketformat och det är något jag finner otroligt tråkigt. Om inte annat ensidigt till leda.

10:33 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser